Impresii de la ”firul ierbii”

Echipa RoRec a reușit chiar și lucrând remote să susțină comunicarea cu publicul său, am răspuns permanent telefoanelor, mesajelor sosite pe email și interpelărilor venite pe social media. Ar trebui însă să aflați și felul în care au resimțit operatorii locali lipsa sau reducerea drastică a activității în aceste luni de izolare și cum s-au schimbat lucrurile după 15 mai. Așa că am facut un survey cu reprezentanții locali ai operatorilor noștri și iată ce am aflat!

Cum ați resimțit atitudinea oamenilor în perioada de izolare față de activitățile de protecția mediului?

”Interes a existat, ne spune Simona Ghiga, managerul echipei din Iași. A fost și perioada curățeniei de primăvară, oamenii și-au făcut curat prin gospodării, am onorat toate comenzile, unele și de pe o oră pe alta. Am răspuns rapid solicitărilor pentru a compensa activitatea redusă, dar mai ales pentru a ne păstra buna reputație și pentru a arăta că suntem alături de cei ce au nevoie de noi. Iar aprecierile nu au întârziat să apară. Ne-am conservat cu responsabilitate bunele relații cu populația din județ.”

Pentru județețe în care activitatea a fost întreruptă, a funcționat comunicarea 1:1. Operatorii le-au fost alături celor ce au cerut informații, iar majoritatea deponenților a decis să păstreze deseurile pentru preluari ce au fost programate dupa data de 15 mai.

”În București oamenii au dat comenzi și au respectat măsurile de protecție; oamenii în vârstă au ințeles că nu avem voie sa intrăm în casă și au revenit cu comenzile după perioada de izolare”, ne spune Dan Burciu, managerul EcoTransDanara.

 

Cum s-a reflectat în activitatea voastră ridicarea stării de urgență?

”Oamenii au fost bucuroși că am reînceput activitatea, mulți deponenti au început să vină la centru să aduca deseurile, iar primăriile au început să sune pentru a relua actiunile de colectare”, ne împărtășește impresii din Sibiu Marius Boran, manager regional.

”Era nevoie de reluarea acțiunilor de colectare. Oamenii, primăriile, au reacționat foarte bine, am primit tot suportul de la autorități. Am fost nevoiți chiar să prelungim campania la Odorheiu Secuiesc pentru a putea onora toate comenzile”, ne spune Andreea Dumitru, manager regional.

”La Timișoara populatia a vrut să se debaraseze de deșeuri chiar din 15 mai cînd am reluat activitatea. Lumea era obisnuita ca acțiunile de colectare să înceapă în martie, iar așteptarea a dat rezultate. Aproape că nici nu s-a simțit nevoia de premii, oamenii au răspuns pozitiv, perioada de izolare a schimbat puțin mentalitatea: oamenii au fost mult mai ”darnici” și dornici să scape de deșeuri fără a primi ceva în schimb”, declară Adrian Manu, managerul SLC Timiș.

”La Satu Mare inclusiv echipa de la Garda de Mediu a venit la centru să depună deșeuri, marcând Ziua Mediului. A fost foarte importantă campania de comunicare pentru activarea populației. Dar cum s-a încheiat campania, numărul comenzilor a scăzut”, ne spune Cristian Man, reprezentantul operatorului din județul Satu Mare.

”N-am crezut că va merge atât de bine, râde Sever Otoiu, operatorul din Arad. Promovarea online s-a simțit foarte mult, chiar fără puncte de colectare în teren am reușit să ridicăm peste 20.000 de kilograme de deșeuri; oamenii au avut o nevoie, au făcut curățenie, am avut două săptămâni pline, în care a sunat telefonul non-stop. În continuare avem comenzi.”

”Oamenii au fost mai receptivi decât de obicei”, aflăm de la Flori Gheorghe din Călărași. ”Un deponent era pe punctul de a duce deșeurile la ghenă când a auzit reclama la radio; a sunat, le-a adus la punctul de colectare și a și câștigat un premiu”, își amintește Adrian Nicolai din întâmplarile de la Brăila.

”De la Salonta doar impresii bune: oamenii înțelegători, mai conștienți, cu atitudine responsabilă, așteptau campania; unii nici nu au vrut taloane de tombolă, doreau doar să scape de deșeuri. La punctele de colectare s-a strâns mult, oamenii sunt obișnuiți să aducă deșeurile mici la puncte și să dea comenzi pentru cele mari la TelVerde. Am avut peste 600 de deponenți în campanie!”, ne povestește Kinga Csorba de la Bihor, locul unde au fost cei mai mulți deponenți.

”La Constanța am avut mai putine comenzi față de alte dăți, dar cantitatea a fost cam aceeasi: o persoană a strâns peste 500 kg!!! și le-a predat pe toate; fiecare obiect adunat de-a lungul timpului avea o poveste a sa”, râde Gabriel Constantinescu.

”Chiar și în perioada pandemiei la noi oamenii au adus continuu deșeuri la centru; au înțeles că nu puteam intra în case și au scos deșeurile la poartă sau în fața blocului”, spune Mina Nedelea, operatorul din Bistrița. ”Am avut foarte multe comenzi venite din online, doar din colectarea de la domiciliu am ridicat peste 8.000 de kilograme de deșeuri!”

”Primăriile, acolo unde s-au implicat, ne-au ajutat foarte mult”, spun operatorii din majoritatea județelor.

Tragem la final concluzia că acolo unde oamenii, autoritatea și echipele operatorilor își unesc eforturile și doresc să aibă comunități curate, nici premiile, nici vremea și nici măcar COVID-ul nu le pot sta în cale!

Etichete: